USE OF COOKIES

This website uses both its own and third-party cookies to provide you with a better browsing experience through our website and to evaluate its use and general activity. The legal basis is the consent of the user, except in the case of technical cookies, which are essential to navigate this website.

The owner of the website, responsible for the treatment of cookies, and their contact details are accessible in the Legal Notice

Please click "ACCEPT AND FOLLOW" if you wish to allow all cookies. If you want to choose which cookies to accept or reject all, click on "COOKIES OPTIONS". You can obtain more information about the use of cookies on this website by clicking both own and third parties here.

 

BASIC FUNCTIONALITIES

Basic and essential cookies.- They are necessary to navigate this website and receive the service offered through it, so they do not require consent. These are cookies intended to only allow communication between the user's equipment and the network or to provide a service that has been requested by the user.

ADVANCED FUNCTIONALITIES intended to only allow communication between the user's equipment and the network or to provide a service that has been requested by the user.

Analysis cookies.- They allow to quantify the number of users and examine their browsing, thus being able to statistically measure and analyze the use made of the web, in order to improve the content and the service through it. They can be own or third party cookies. If they are not accepted, the indicated analysis will simply not be carried out. To navigate through the pages of the Study Office, for technical reasons it is necessary to have this option activated.

Social network cookies.- hey allow you to be in contact with your social network, share content, send and disseminate comments. If they are not accepted, it will not be possible to connect with social networks from this web page.

When you press the "Save Preferences and continue browsing" button, the selection of cookies you have made will be saved. If you have not selected any option, pressing this button will be equivalent to rejecting all cookies.

Wallapop

 

WALLAPOP x AEDAF - ¿Tengo que tributar mis ventas en Wallapop?

Para ayudar a comprender correctamente las obligaciones fiscales de los usuarios de su plataforma, Wallapop y AEDAF han firmado una colaboración destinada a ayudar a responder a algunas dudas de usuarios recopiladas por la plataforma, así como mostrar distintos casos de aplicación.

En el marco de esta colaboración, Wallapop y AEDAF lanzarán:

  • La Guía práctica para usuarios de Wallapop sobre la tributación de la venta de segunda mano

  • Webinar sobre cómo tributar cuando vendes a través de Wallapop

Ambas organizaciones lanzan un mensaje de tranquilidad a los usuarios: la nueva directiva DAC7 no cambia la forma de tributar la venta de productos reutilizados no ha cambiado, tan solo crea un ecosistema de colaboración más transparente entre las plataformas y las administraciones tributarias.

De los más de 19 millones de usuarios de Wallapop, la plataforma estima que menos de un 1% de los usuarios de la plataforma será susceptible de alcanzar los límites de DAC7 en un año tipo. Asimismo, y en general, la venta de artículos de segunda mano realizada como particular no deberá tributar por el IRPF, siempre que no se obtengan beneficios.

¿Qué es DAC7?

DAC7 es una directiva de la Unión Europea (UE) (Directiva 2021/514), que obliga a las plataformas digitales a compartir cierta información sobre sus vendedores con las autoridades fiscales. Esta normativa se aplica a todos los países de la UE (incluidos España, Italia y Portugal).

El objetivo de esta normativa es aumentar la transparencia y mejorar el intercambio de información entre plataformas como la nuestra y las autoridades fiscales en la UE.

A partir del 1 de enero de 2023, Wallapop está obligada a recopilar, verificar y comunicar información a las autoridades fiscales sobre determinados vendedores que utilizan nuestra plataforma (véase la sección siguiente). Esta información debe recopilarse y verificarse cada año natural (del 1 de enero al 31 de diciembre de cada año) y debe ser comunicada por Wallapop a más tardar el 31 de enero del año siguiente.

La directiva implica a aquellos vendedores que, utilizando los servicios transaccionales de Wallapop (como nuestro monedero o el envío) durante un año natural, hayan:

  • vendido 30 artículos o más, o

  • recibido más de 2.000 euros de las ventas.